1. osa – Kuidas valida endale sobiv sihtrühm?

See on meie stardipunkt – sihtrühma selgus. Kui sa tunned, et võiksid “kõigile” midagi pakkuda, siis tea, et sa ei ole üksi. Aga just selguse puudumine on see, mis hoiab tagasi ka parimad ideed.

 

Tänase ülesande eesmärk:
Aitame sul valida sihtrühma, kellega sa päriselt tahaksid töötada ja kelle jaoks sul on midagi väärtuslikku.

21 Comments

  1. Riina

    Pean tunnistama, et minulgi oli veidi infot all,millest edasi liikuda. ChatGPT pakkus alguses mulle suurema vanusevahemiku ja ma siis pidin teda statistikaga veenma, et me saaks meile päris oma persoona. Persoona nimeks sai Kaisa. Sain ka turundussõnumeid, millega kiiremini Kaisadeni jõuda. 🙂

    Mullegi pakkus hetkel äratundmist ka Janika kommentaar, sest tundsin selgelt, et sihtrühmauuringu tulemusel võin kohata inimesi, kes polegi nö “minu inimesed”.

    Aitäh nii Sigritile kui ka Janikale!

    Vasta
  2. Margi

    Tegelikult ma olen juba leidnud ja tegelen nende inimestega, kes mind enim kõnetavad ja huvitaval kombel pakkus CPT mulle just seda sihtguppi teiste valikute hulgas. Kitsendamine selles suunas läks väga loomulikult. Ainus probleem on see, et see on mul praegu pigem heategevuslik töö. CPT hindas seda suunda väga väärtuslikuks ning pakkus abi plaani koostamisel, kuidas ma ka raha teenida võiksin. Ta andis mu tegevusele mõtte ja lõi seoseid, mille peale ma ilmaski poleks tulnud. Väga huvitav vestlus oli. Kuigi olen üldiselt oma praeguse olukorraga rahul, tunnen, et võiks veidi lisasissetulekule mõelda.

    Vasta
  3. Kärt Repnau

    Suhteliselt huvitav taipamine tuli välja chatGPTle ülesannete andmise käigus – mu fookus on omastarust suunatud enam-vähem õigele soovitud sihtrühmale, kuid minuni jõuab ikkagi nn “vale sihtrühm”! Selle pärast ka ei edene asjad, sest ma ootan ühte sihtrühma, kohale jõuab teine, kuna mu sõnum pole täpselt suunatud ja on nii laiali, et ühel hetkel kõnetab ühte, teisel hetkel teist. Ma olen küll nõustaja ja tervendajana õnnelik iga inimese üle, kes minuni jõuab, kuid, et minu silm kardinaalselt säraks, on mul vaja ikkagi justnimelt ENDA jaoks õiget sihtrühma! Väga “laiali” grupis ennast pidevalt ümber lülitades, et rääkida nn kõikide keeles on lihtsalt liiga kurnav lõpuks.. Ja siit jõudsin ka taipamisele, miks ma läbi põlema kipun, kuigi näiliselt nagu ei tee midagi NII kurnavat 🙂

    Uhhh… Aitäh, et ma siia sattusin! Juba pärast esimest päeva nii tugevad taipamised.. Aitäh, Sigrit!

    Vasta
  4. Marika

    Tänu juhendmaterjalile jõudsin paremini sõnastatud sihtgrupini. Olen sihtgrupi määratlemist ka varem Chat gpd abil katsetanud. Paistab et la siin kehtib reegel, et mida küsid, seda saad. 🙂

    Vasta
  5. Helena

    Suur abi oli ideaalse sihtrühma profiili loomisel. Chat tuli hästi kaasa minu teemaga, pakkus häid taipamisi ja siit hea edasi minna. Sain ka enda jaoks inspiratsiooni

    Vasta
  6. Tommy Truup

    Minu hirm sihtrühma kitsendamise osas ongi just täpselt see, et siis ma ei jõua oma sõnumiga sihtrühmani, sest see on nii kitsas. Kuidas leian terve eesti peale üles näiteks need 500 kuni 1000 inimest, keda üldse huvitab minu pakkumine.

    Ning kui isegi leian need 500-1000tk üles ja suudan nendeni jõuda, siis on hirm, et neist ostab vaid kõigest 1-2 % ehk siis 5-20 inimest. Ehk siis seda on liiga vähe, et üldse pakkumist teha ja seda teekonda ette võtta (kulutada aega ja raha).

    Tänu videole ja materjalile tekkis mõistmine, et kui sihtrühm on kitsas, siis ka konversioonimäär tõuseb 1-2% pealt ehk võibolla 10-20% peale 🙂

    Õnnestus endale sihtrühm vestluse käigus tunduvalt selgemaks saada. ChatGPT sõnul vahetasime 3500 sõna ning selleks kulus 1,5-2 tundi koos mõttepausidega ning video vaatamisega.

    KÜSIMUS: Kui see saladus ei ole, siis mind huvitab, kuidas konkreetse kursuse loomine toimus? Tundsin ennast täpselt nii nagu videos kirjeldasid – manifesteerisin endale selle kursuse just õigel päeval. Kui palju sul selleks aega kulus – kas tegid seda vaid chatGPT abil või tegid reaalsed vestlused sihtrühmaga, et kaardistada? Kuidas on senimaani tulemused vastavalt planeeritule täitunud – kas leidsid piisavalt valupunktiga liitujaid või lootsid rohkem? Kas see kursus toimub mitmendat korda või oleme esimesed osalejad? Mille põhjal otsustasid, et teed 5 eurose sisseviskamise ning müüd töövihikut juurde 17 euroga ning hiljem ostes kallimalt? Kursuse lõpus annan kindlasti tagasisidet ka minusuguse osaleja osas – kuidas täpsemalt mingid turunduslikud tegevused mulle tundusid (ning mis oleks minu puhul veelgi paremini mõjunud).

    Vägev algus, aitäh Sigrit! Ootan juba homset tarkust 🙂

    Vasta
    • Sigrit Säga

      See kursus on tegelikult 100% algusest lõpuni ChatGPT abiga loodud – täpsema idee paikapanemisest sisu struktuuri ja kõikide tekstideni välja. Loomulikult on see ikkagi koostöös ja minu paranduste ja taipamistega loomisprotsessis. Minu eelis on sihtrühmaga natuke see, et mul on pidev otsekontakt oma sihtrühmaga meie Inspiraatorid+ mentorluses. Sealt on pikka aega mulle silma jäänud see sihtrühma uuringu tegemise takistus, mis paljude edukogemust on kuid edasi lükanud (ja siis kui nad uuringu lõpuks ära teevad, siis kõik ütlevad, et see oli kiirete sammude ja edukogemuse põhjuseks).

      Ma täpselt aega ei mõõtnud, aga see tuli kiiremini kokku kui ükski väljakutse, mida varem jooksutanud olen.

      Veel üks erinevus selle kursusega oli, et me ei kasutanud üldse tasulist reklaami – kõik puhtalt meie meililist ja sotsiaalmeedia kanalid. Osalejate arv on isegi oodatust suurem (tegelikult ei teadnud mida oodata, aga positiivselt üllatas).

      See on täiesti esimene kord sellele kursusele. Olete kõik esimesed läbijad ja ma kindlasti kavatsen seda kursust tulevikus korrata, sest see on peaaegu täielikult automatiseeritud meie jaoks. Ja siit saan ka tagasiside, kuidas veel paremaks seda teha. 🙂

      5€ osalustasu on meil olnud ka varem väljakutsetel. Eriti kuna see on natuke passiivsem ja inimesele vabama osalusgraafikuga, siis pidasin osalustasu tähtsaks, et suurendada inimeste pühendumist kursus lõpuni teha.

      17€ lisavõimalus konkreetselt töövihiku näol on meil esimest korda – küll aga on meil alati olnud midagi peale registreerimist, mida on kursusele olnud võimalik lisaks võtta. Seekord aga panin palju tähelepanu just töövihiku sisu väärtusele, sest see oli lisatasu eest. Mu eesmärk oli luua sihtrühma uuringut täielikult hõlmav kirjalik materjal, mis ka pärast kursust on toeks edasistes sammudes. See, et töövihiku hind aja möödudes tõuseb on väga tavaline praktika (mitte ainult meil). Eesmärk on aidata kiiremini otsus ära teha neil, kes seda edasi lükkavad. 🙂

      Ja ootan huviga lõpus ka sinu tagasisidet 😉

      Vasta
      • Tommy Truup

        Super – aitäh sulle põhjaliku vastuse eest! Väga lahe, et oleme esimesed osalejad. Ma algselt arvasin, kuna see on väga hästi koostatud, et tõenäoliselt ongi automatiseering ja et praegune koolitus toimub iga kuu (selle küsisingi). Mõtlesin, et see kursus on lihvitud näiteks 10 toimumiskorra põhjal ja on saadud kätte praegune tase 🙂

        Usun, et see ongi praegu edu võti, et sul on praktiline kogemus inimestega ning oskasid ära kaardistada päris reaalse probleemi, mida siis GPT abil edasi arendada ja süvendada omi tähelepanekute kaardistamist. Ma natukene seda hetkel kardangi, et äkki chatgpt ei taju seda “tõelist probleemi” (vaid ainult oletab), mis tuleb välja vaid inimkontaktiga. Ehk siis ma annan talle teema ette mida ma ise arvan probleemiks olevat (kuigi mul pole reaalset kontakti ja probleemi tunnetust) ja entusiast nagu GPT on, kiidab kõike heaks et tee aga, ma aitan sind 🙂

        Vasta
  7. Janika Tuuletee

    Olen vaimse tervise nõustaja, elus ise väga palju kogenud ja õppinud. Kuna meie eludes on nii palju pinget, stressi ja ootusi, millele kõik püüavad vastata, siis tundus mulle siiani, et minu sihtrühm on “kõik inimesed”.
    Täna, Sigrit Sinu videot vaadates taipasin, et kõik inimesed võivad olla minu sihtrühm, kuid MIND ei kõneta kõik inimesed.

    Olen mõnda aega juba ka tegutsenud, kuid kliente võiks rohkem olla.

    Olen ka Human Designi praktik ja propageerija, lähtusin oma disainist, et see, mida ma teen, peab mul silma särama panema ning kui jäin mõtisklema oma seniste klientide üle ja oma keha tunnetama, siis leidsin sihtrühma, kellega töötades mu silm kõige rohkem särama läheb ja kes MIND kõnetab.

    CPT-le andsin aga ette küsimuse Sinu näite alusel. Ta tõi ilusti välja 3 sihtrühma, väga heade põhjendustega!
    Siis esitasin lisaküsimuse oma sihtrühma kohta, ta andis suurepärase vastuse, tuues välja selle sihtrühma tugevused ja väljakutsed, millega minul selle puhul tegeleda tuleb.
    Kuigi olin sellele sihtrühmale ka varem mõelnud, samas mingid hirmud takistasid ja siiani kahelnud, siis nüüd tänu Sinu ette antud küsimustele sain nii hea sisendi ja kuidagi ka inspiratsiooni selleks lisaküsimuseks!
    See oli megahea avastus!

    Suur-suur tänu Sulle Sigrit!

    Vasta
    • Sigrit Säga

      Nii hea taipamine! See, et sinu asi võib kõigile sobida, aga sinule ei sobi kõik inimesed 😀

      Vasta
  8. Reelika Raska

    Minu suurim takistus on olnud teadmatus, kuidas minna edasi, kuidas leida need inimesed, kellele ma saan kasulik olla. Ma tean oma sihtrühma aga nüüd sain aru, et mul on see olnud liiga laiali valguv. Nüüd tõmban seda kõvasti koomale ja vaatame, mis edasi saab 🙂
    Chat aitas mulle välja tuua nii täpsed näited ja mul tekkis palju mõtteid.
    Aitäh Sigrid 🙂

    Vasta

Lisa oma kommentaar

Küsimused kommentaaridest

Kui see saladus ei ole, siis mind huvitab, kuidas konkreetse kursuse loomine toimus?
Kui palju sul selleks aega kulus – kas tegid seda vaid chatGPT abil või tegid reaalsed vestlused sihtrühmaga, et kaardistada? Kuidas on senimaani tulemused vastavalt planeeritule täitunud – kas leidsid piisavalt valupunktiga liitujaid või lootsid rohkem? Kas see kursus toimub mitmendat korda või oleme esimesed osalejad? Mille põhjal otsustasid, et teed 5 eurose sisseviskamise ning müüd töövihikut juurde 17 euroga ning hiljem ostes kallimalt?

Vastus:

See kursus on tegelikult 100% algusest lõpuni ChatGPT abiga loodud – täpsema idee paikapanemisest sisu struktuuri ja kõikide tekstideni välja. Loomulikult on see ikkagi koostöös ja minu paranduste ja taipamistega loomisprotsessis. Minu eelis on sihtrühmaga natuke see, et mul on pidev otsekontakt oma sihtrühmaga meie Inspiraatorid+ mentorluses. Sealt on pikka aega mulle silma jäänud see sihtrühma uuringu tegemise takistus, mis paljude edukogemust on kuid edasi lükanud (ja siis kui nad uuringu lõpuks ära teevad, siis kõik ütlevad, et see oli kiirete sammude ja edukogemuse põhjuseks).

Ma täpselt aega ei mõõtnud, aga see tuli kiiremini kokku kui ükski väljakutse, mida varem jooksutanud olen.

Veel üks erinevus selle kursusega oli, et me ei kasutanud üldse tasulist reklaami – kõik puhtalt meie meililist ja sotsiaalmeedia kanalid. Osalejate arv on isegi oodatust suurem (tegelikult ei teadnud mida oodata, aga positiivselt üllatas).

See on täiesti esimene kord sellele kursusele. Olete kõik esimesed läbijad ja ma kindlasti kavatsen seda kursust tulevikus korrata, sest see on peaaegu täielikult automatiseeritud meie jaoks. Ja siit saan ka tagasiside, kuidas veel paremaks seda teha. 🙂

5€ osalustasu on meil olnud ka varem väljakutsetel. Eriti kuna see on natuke passiivsem ja inimesele vabama osalusgraafikuga, siis pidasin osalustasu tähtsaks, et suurendada inimeste pühendumist kursus lõpuni teha.

17€ lisavõimalus konkreetselt töövihiku näol on meil esimest korda – küll aga on meil alati olnud midagi peale registreerimist, mida on kursusele olnud võimalik lisaks võtta (VIP töötuba). Seekord aga panin palju tähelepanu just töövihiku sisu väärtusele, sest see oli lisatasu eest. Mu eesmärk oli luua sihtrühma uuringut täielikult hõlmav kirjalik materjal, mis ka pärast kursust on toeks edasistes sammudes. See, et töövihiku hind aja möödudes tõuseb on väga tavaline praktika (mitte ainult meil). Eesmärk on aidata kiiremini otsus ära teha neil, kes seda edasi lükkavad. 🙂

 

Ülesanne ChatGPT-ga:

💬 “Aita mul valida sobiv sihtrühm. Olen [oma valdkonna kirjeldus], kelle tugevuseks on [oma oskus/teema]. Too välja 3 erinevat sihtrühma, kelle jaoks see oleks eriti oluline ja põhjenda iga valikut.”


💬 Lisa ka: “Millised sihtrühmad vajavad kõige rohkem tuge [teema] valdkonnas? Too näiteid igapäevaelust.”

NB! Kui soovid veel sügavamalt minna, siis töövihikust leiad lisakäsklusi ja põhjalikud küsimused, mis aitavad sul valikuga veel kindlam olla.


📘 Töövihik on nagu e-raamat, kus kõik teemad on kirjalikult lahti seletatud ja ülesanded aitavad mõelda põhjalikumalt.

Testküsimus:

Kellele ei ole mõtet oma pakkumist suunata?

Vasta testküsimusele, kui soovid kursuse lõpus saada osalemise eest 15€ kinkekaardi. (Tähtaeg kõigile testküsimustele vastamiseks on 25. aprill k.a)

📘 Tee kursus veel tulemuslikumaks – töövihikuga!

Kursuse videod on sulle vaadatavad ainult kuni 30. aprillini – aga kui tahad, et kogu see väärtuslik sisu, juhised ja ChatGPT käsud jääksid sulle püsivalt kätte, siis just selleks on loodud töövihik.

Kui videod on justkui teeviidad, siis töövihik on sinu isiklik kaart, mis jääb sinuga ka siis, kui teekond veel jätkub.

Töövihik aitab sul:
✔ mõista iga sammu tähendust sügavamalt,
✔ küsida ChatGPT-lt paremaid küsimusi,
✔ hoida kõik ideed ja järeldused ühes kohas,
✔ ja liikuda rahulikult, aga kindlalt lõpuni välja – nii, et tulemused on kasutatavad ka pärast kursust.

Lisaks leiad töövihikust mitmeid täiustatud käske ja süvitsi küsimusi, mida videotes ei jagata.

Lisa töövihik endale juurde ja tee sellest kursusest midagi, mis jääb sulle toetavaks tööriistaks ka pärast aprilli lõppu.

HIND: 27€